۱۳۸۸ آبان ۲۷, چهارشنبه

هست و نیست

دلم واسه داستانای بچگیم تنگ شده
همون داستانائی که توش اگه دروغ میگفتی دماغت چنار میشد
همونا که آدم بدا توش همیشه سیاه پوش بودن و آدم خوباش ، آبی و سبز و صورتی
دلتنگم ... واسه رویاهائی که توشون سیاهی محکوم به شکست بود و نور ، همیشه پیروز
یعنی این چیزا فقط مال قصه هاس؟
یعنی عزیز جونم فقط واسه اینکه بخوابم و از شر شیطونیام راحت بشه این داستانها رو سر هم میکرد؟
وای خدا جون ... یعنی من واسه شنیدن یه مشت دروغ ؛ صد بار عزیز جونمو ماچ مالی میکردم؟
.
بهار خر نشو
عزیز جون و دروغ ؟
داری چرت و پلا میگی ... خودتم میدونی
.
اما آخه پس چرا ... چرا آدم گنده ها دروغ میگن مثه آبنبات ؟... تازگیا که قربونش برم یکی از شرایط قبولی طاعات شده ... و صد البته از ویژگیهای منحصر بفرد دولتمردان
چرا سیاه پوشیدن علامت نجابته و عکسش نشونه -بلانسبت ...گلاب به روتون ... دور از جون - بی عفتی ؟
از کی موهای کمند شاهزاده خانوم قصه ، شد طناب عقوبتش و ریش زمخت آقا غوله نشون شرافت ؟
کجا بودیم وقتی شمشیر شوالیه رو دزدیدن و جاش باطوم برقی گذاشتن ؟
.
اه بهار ... گندت بگیرن ... این توئی که اینهمه تلخ مینویسی ؟ ... کی بود زرت و زرت به این و اون میگفت جون من بخند مرگ من بخند ؟
کی بود از امید و سر اومدن زمستون و رسیدن صبح مینوشت ؟
اونی که جا زده توئی ... اونی که عوض شده توئی ... اونی که دروغ میگفت توئی بهار
.
برو بابا حال نداری
اینجا ایرانه ... نمیدونی بدون
یه جوری حرف میزنی انگاری تازه از مریخ اومدی ... کوری یا خودتو زدی به کوری ؟
اون حرفا و رویاها رو ازم گرفتن لامروتا
.
تو همونی که به ایرونی بودنت مینازیدی ؟
دس خوش بابا
کی بود میگفت : اگه تموم دنیا جمع بشن و بخوان رویاهای بچگیت رو ازت بگیرن نمیتونن به شرطی که تو نخوای ... به شرطی که باورشون داشته باشی
و من میگم : به شرطی که به صداقت همه عزیز جونای دنیا شک نکنی
پاشو خودتو جمع کن ... تا نیومدم با جارو خاکانداز جمعت کنم
پاشو

888888888888888888888888888
آبان 88
بهار

۲۲ نظر:

بنفشه گفت...

همه این روزها تلخند، خیلی
مشکل این که تو قراره با کسائی بجنگی طرف بشی که به هیچ چی اعتقاد ندارند، برعکس تو که حتی برای اون آدم بد بدهاشون هم دلت میسوزه

هرچندهنوز امید دارم و مطمئنم یک روزی تمام این سختی ها تموم میشه و ما هم می تونیم طعم خوش آزادی رو بچشیم

Ali Banijamali گفت...

بجنگ تا نتونن خندت رو ازت بگیرن

اما اگر قرار بجنگی برو جلو عقب واینستا و شعار نده

کاری که این روزها خیلی ها انجام میدن

طرف مینویسه ماهمه با هم هستیم و وقتی از کتک خوری ها بر میگردی میبینی نشسته و نوشته بمونید تو خونه خطرناکه

شهرام بیطار گفت...

آدم سازگار ترین موجود دنیاست . به همه چیز عادت میکنه . این هم میگذره . امروز خان آقا اومده بود اینجا . نمیدونی چه جماعتی اومده بودن ببیننش . وقتی این خیل عظیم گوسفند ها رو دیدم تازه 2 زاریم افتاد که ماها در اقلیت هستیم . ولی باید ساخت . یه چیز بی ربط
دوستی داشتم که مامانش اتریشی بود و باباش ایرانی
این دیوونه با اینکه شهروند اتریش بود عشق ایران داشت
میگفت اونجا نه استریپتیز بار خوش میگذره و نه حتی یه پیک مشروب میخورم . با اینکه هم آزاده و هم بهترین مارک هاش هستن . من این استرس رو و دختر بازی با شماها و عرق سگی خوردن قایمکی توی خونه رو کنار شماها دوست دارم . اگه ما ما هستیم به این هم عادت میکنیم و باز هم بهمون خوش میگذره




با درود و سپاس فراوان : شهرام

Unknown گفت...

خوش به حالت. خاطرات كودكي من حذف شده

امیر گفت...

سلام...ممنونم..از نظرت هر کی نظر خودشو داره..میتونی یه جند روز وقت بزاری چیزهای عجیب ببینی؟؟؟

در مورد ایران بهترینها ایرانی هستن

چه از دزدش و چه از نخبه اش

مثلا دکترای داروساز میاد توی فلسفه نظریه پردازی میکنه

این مدل رو میتونی در دهه 50 و 60
ببینی که نظریه پردازهای جامعه شناسی اومدن توی اقتصاد و بقیه امور نظریه پردازی کردن که اکثر شرکتها و کشورها به چالش رسوند
...بقیه اش توی ادامه مطلب

آیسان گفت...

ببین روزگارمون به کجا رسیده که بهارمونم خزون شده و دیگه نمیتونه از طراوت و عشق بگه

سیاوش گفت...

شب بخیر, راستش من اولین بار که پیجت رو میخونم و از سادگی که توش هست خیلی خوشم اومد
هر چیزی بهایی داره بهایی که تلاش برای رسیدن بهش,به ما قدرت و فهم حفظ کردنش رو میده .این سختیا معناش اینه که لزوما قرار نیست که جریانایی که ما باهاشون درگیر میشیم همونطوری که ما میخواییم پیش برن و اگه نرفتن بد خلقی کنی بهار خانوم
جالبی کار اینجاست که حماقت همیشه اولین جایی که تبر میزنه ریشه خودشه و رجال سیاسی ما هم که سمبولی از حماقتن.امید که آدما رو زنده نگه میداره,امیدی که در کنار تلاششون برای ارزشهاشون. این مسیر قرار نیست جاده اتوبانی باشه یا پیست دیزین.خستگی چاره داره اونم آرامشه.آرامشی که فقط خود ادما میتونن برای خودشون فراهم حتی تو سختترین شرایط.اما نا امید شدن مطمون باش کاری از پیش نمیبره.
فکر میکنم خیلی طولانی شد
از آشنایی باهات خوشحالم.

آزاده گفت...

من که هنوز شور و حال بچگانم(یا همون کودک درونم) حسابی زندست!D:
خدا کنه هیج وقت نمیره!:(

ستار آزادپور گفت...

سلام بچه پرو

خسته نباشی هنوزم مثل قدیما می نویسی معلومه باتونا رو مخت تاثیری نداشته .
می دونی چیزی که بچه گی رو زیبا می کرد بینشی مثبت بود که ما تو بچه گیمونداشتیم و کسی ازمون نمی تونست بگیره اما حالا که بزرگ شدیم بایدها و نباید ها زیاد شده کخ نمی زاره به سمت بینشمون حرکت کنیم

با سپاس :ستار

ناشناس گفت...

Nazar Nemidam Chon Avalan Nemitoonam farsi type konam va dovoman ziad nazaratam mese vojdanet sabz nis,man talangor makoOs khordam GoOya

مریخی گفت...

آقا پای فک و فامیلای ما رو نکشین وسط لطفا. ما مریخی ها درسته از مریخ اومدیم ولی از پشت کوه که نیومدیم. تازشم ما تو مریخ اصلا از این چیزها که گفتی نداریم خوب. حق داریم از این جیزا ندیده باشیم. حالا ماها یه اشتباهی کردیم اومدیم زمین، دیگه اینقدر مسخرمون نکنید دیگه. فکر کردید خودتون تو زمین خیلی آدمید میاد ما مریخی ها رو مسخره می کنید. برو آقا جون دست از سر ماها بردار.
.
.
.
.
.
.
.
دلم برات شده قد یه الکترون آلبالو

مریخی گفت...

می تونی با این
http://www.cbox.ws
یه چیزی شبیه چت آفلاین به بلاگت اضافه کنی.

ناشناس گفت...

از اینکه با نویسنده خلاق و جوانی‌ روبرو هستم خوش حالم.

sirous گفت...

یک زمانی عمل جراحی کرده بودم کلی درد داشتم و اتگار به تخت بیمارستان چسبیده بودم ، تنها به یک چیز فکر می کردم به اینکه امشب هم صبح میشه و فردا دردم کمتر

داداش هادی گفت...

جون من بخند

afra گفت...

به صدافت عزیز جونا که نمیشه شک کرد اما به سادگیشون؟؟؟

وحیده گفت...

آمدم بگم دلم برات تنگ شده ... خیلی
بوووووووس

ناشناس گفت...

سلام بچه پروووو

اگه از من ميشنوي بهار هميشه همون بهاره ! با همون سبزي و سر زندگي

اما بعضي وقت ها هم ميشه كه وسط بهار يه هو زمستون ميشه ! پيش مياد ولي از اون اتفاقات نادره !
اما باز بهار همون بهاره و سعي ميكنه با گرماش دل زمستون رو آب كنه و دوباره بهش ياد آوري كنه كه اين فصل سال جاي بهاري بودنه ! نه سرما و يخبندون !


بهار منم خيلي وقتا ياد بچگي هام ميكنم ! ولي نه به خاطر اين جريانات ! به خاطر صداقتي كه تو دنياي كودكانه موج ميزد و ميزنه !

زياد سخت نگير

همه ما همون بچه هاي ديروزيم ! حتي اگه اداي آدم بزرگا رو در بياريم


اين نيز بگذرد !


مواظب خودت باش بيشتر از هر وقت ديگه اي




فرزين !!

ستار آزادپور گفت...

بهار چرا جواب کامنت نمی دی نکنه قاطی مرغا شدی ووووو

وحیده گفت...

من هم دلم برای تو تنگ شده بهار
*
*
هر جا هستی سلامت باشی دوست خوبم

وحیده گفت...

تو دلت واسه بچگی هات تنگیده اما من دلم برای همین آلان تو تنگیده
. کم پیدا شدی بهار
کجایی؟
سال خوبی رو برات آرزو دارم
می بوووووووسمت ... دوستم قدیمی 360 من

حكيم گفت...

تموم شد ديگه!؟
تو هم بي خيال تلنگر شدي؟
جووناي دنيا رو بي خيال،صداقت تو كجا رفت بهار با خودت گم و گور شد؟